Allegro pęka w szwach. Cokolwiek sprzedajesz – znika na odległych stronach za ofertami sponsorowanymi i promowanymi. Jeśli jednak i Ty zdecydujesz się na płatną opcję promowania i tak nie jest to gwarantem, że klient zwróci uwagę właśnie na Twoją ofertę. Co więc może zwiększyć skuteczność sprzedaży na Allegro?
Jak Cię widzą tak Cię piszą
Tak jak wybór nazwy firmy przed jej założeniem zajmuje sporo czasu i uwagi, tak i decyzja o odpowiednim loginie na Allegro jest istotny dla sprzedaży. Najlepiej, aby była to nazwa przedsiębiorstwa, choć nie musi być z nią tożsama. Ważne jest jednak, aby nie rodziła problemów w przyszłość, gdy zdecydujesz się rozszerzyć ofertę. Przyznaj, czy kupisz produkty higieniczne dla dzieci od przedsiębiorstwa o nazwie sugerujące sprzedaż zabawek dla dużych chłopców? Jak widzisz, login ma znaczenie. I to całkiem spore!
Sprzedawaj ludziom, a nie robotom
Jeśli kusi Cię, aby tytuł oferty naszpikować frazami kluczowymi przyjaznymi wyszukiwarkom, to przestań. Specjaliści od SEO wzdrygają się na samą myśl o tym. Jednak jeśli zaczniesz budować oferty przyjazne ludziom – zwiększysz realną sprzedaż, a nie tylko liczę wyświetleń oferty. Na jakim efekcie Ci zależy?
W 50 znakach przeznaczonych na tytuł umieść nazwę producenta, nazwę produktu i ewentualnie podstawowy parametr jak kolor czy rozmiar.
W opisie unikaj podawania skomplikowanych cech technicznych. Na to jest osobne miejsce. Zaprezentuj ofertę, przedstawiając największe korzyści, na jakie może liczyć klient, decydując się na zakup produktu. Nie zalety, ale właśnie korzyści!. Sprzedawany przez Ciebie produkt ma komuś pomóc w zaspokojeniu pragnienia albo uniknięciu problemu. Napisz, w jaki sposób możesz mu pomóc. Tylko tle i aż tyle. Nawet nie wiesz, jak niewielu sprzedawców o tym pamięta. W prosty sposób możesz ich wyprzedzić.
Więcej na ten temat przeczytasz tutaj: https://pragmago.tech/porada/jak-zwiekszyc-sprzedaz-na-allegro/
Spójność wizualna oferty
Oferta publikowana na Allegro musi zawierać zdjęcia. Klient nie kupi kota w worku – chce wiedzieć, jak wygląda produkt. Nie zapomnij więc o dodaniu profesjonalnych zdjęć. Możesz oczywiście posłużyć się tymi, pochodzącymi od producenta, ale też dodać własne prezentujące sposób użytkowania produktu.
Zwróć przy tym uwagę, aby każda Twoja oferta na Allegro wyglądała podobnie pod kątem wizualnym. Możesz zastosować charakterystyczny układ treści czy wprowadzić elementy graficzne, które będą dla Ciebie charakterystyczne. W ten sposób klienci zaczną wyławiać Twoje wyróżniające się oferty spośród setek innych.
Nie skupiaj się wyłącznie na sprzedaży
Brzmi jak kiepski żart? Jeśli zależy Ci nie tylko na jednorazowej transakcji, ale na tym, aby klient wracał i promował przy okazji Twoja markę wśród znajomych – zadbaj o kontakt z nim. Szybka i wyczerpująca odpowiedź na pytania dotyczące oferty zadane przez czat Allegro poprawiają ocenę Twojej firmy w serwisie. I odwrotnie – zwlekanie z udzieleniem odpowiedzi zaniża ją. Jeśli zależy Ci na statusie Super Sprzedawcy – pomagaj klientowi na każdym etapie, poczynając na sprzedaży, a na procesie reklamacji kończąc.